Een ontsteking kon het niet zijn, zei de huisarts tijdens een belafspraak. Ze had immers geen koorts. Klopt. Maar wel pijn. Er werd een KNO verwijzing geregeld.
Het is december als Anna eindelijk wordt opgeroepen voor een afspraak bij de KNO arts. Zoals verwacht stelde zij een oorontsteking vast. Ze schreef antibiotica voor en plande met spoed een operatie voor het schoonmaken van haar oren, het plaatsen van buisjes en knippen van amandelen.
Het wachten op een OK oproep was begonnen. Na drie dagen besloot ik zelf te bellen met de OK planning van de KNO.
‘Sorry mevrouw ik kan het proces niet versnellen. Anna moet net als iedereen gewoon wachten op een operatie.’ De assistente haalt me uit gedachten. ‘Mijn dochter heeft al sinds september pijn en wacht…’ de assistente valt me in de rede. ‘Ja dat zei u net ook al en dat is heel vervelend, maar dit is protocol mevrouw’
Och lieve, dan is deze oplossing toch zeker geen onnodig plek bezet houden?? Mooie oplossing zodat jullie mooie Anna optijd gezien wordt, soort apk-tje, hoop dat haar dan verdere ellende bespaard wordt!! Dikke knuffel voor haar en jullie!!
Goed verwoord ❤ precies zoals het is
Helaas zo herkenbaar! Onze zoon heeft ook onnodig veel pijn en ongemakken gehad. Ik heb geleerd dat drammen en boos worden soms de enige manier zijn om dingen voor elkaar te krijgen. Dat gaat lijnrecht in tegen hoe ik ben en het kost nog altijd grote moeite, maar voor hem doe ik het.
❤️❤️zo herkenbaar, wat een gelukje heeft Anna met jou als moeder!❤️
Wat mij betreft is dat geen onnodig bezet houden van ruimte hoor. Alles voor jullie lieve Anna!
Als het hier in Nederland zo werkt, dan vragen ze er zelf om. Al dat gedoe hier altijd. Ze zullen
het de burger eens wel makkelijk maken, dat kent Den Haag en consorten blijkbaar niet.
Dan maar elk jaar, kun je tenminste meteen naar de juiste plek als het nodig ipv eerst via de
huisarts (met zijn/haar laffe assistent die bang is voor Corona, bah).